week 20 - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Tamarah Koolhof - WaarBenJij.nu week 20 - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Tamarah Koolhof - WaarBenJij.nu

week 20

Blijf op de hoogte en volg Tamarah

25 Augustus 2014 | Australië, Wollongong

Toch maar besloten om het wekelijks een beetje bij proberen te houden. Waarom? Omdat het nu net lijkt alsof ik nooit wat leuks doe, terwijl ik hier al genoeg vrienden heb gemaakt! :)

Ik zal beginnen om mijn weekplanning een beetje uit te leggen.

Maandag: Tex & Andie

07.00 opstaan + fruit + aankleden
08.00 ontbijt en in de auto om Elise naar haar werk te brengen ( zodat ik de auto heb )
09.00 tot 11.30 spelen in een park of naar het zwembad.
12.00 lunch en om 13.00 halen we moeders weer op.
Daarna is 'rust tijd' en hebben we bijna allemaal een middagdutje hihi
's middags is Elise vaak aan het bakken en let ik op de kids of kijken we een film.

Dinsdag: Andie
08.00 opstaan, kids ontbijt geven en tex zijn tas klaarmaken voor Preschool.
Mits het niet regent gaan Andie en ik altijd lopend naar een park vlakbij. (lopend wil zeggen: ik duw haar in de buggy de heuvels op......)
1 x in de twee weken is de schoonmaakster bij ons en dat kan ik dus voor half 1 niet naar binnen, omdat ze nog aan bezig is. ( en dan is een twee jarige om je heen niet fijn)
Na de lunch gaat Andie op bed en komt Elise ook weer thuis.

Woensdag: FREE

uitslapen tot minstens 10 a 11 uur? haha vervolgens koffie drinken met andere au-pairs :)

Donderdag: Tex & Andie
Eigenlijk precies hetzelfde als de maandag. Beide kids de hele dag alleen is Elise dan meestal rond 2 a 3 uur thuis.

Vrijdag: Andie
07.00 opstaan en vervolgens weer fruit/aankleden/ontbijt. Tex naar preschool brengen en dan richting the botanic garden.
Daar spreek ik elke week (mits het mooi weer is) af met de andere au-pairs. We hebben kinderen van dezelfde leeftijd, dus ze spelen altijd met elkaar! ideaaaaaal!! Er zit een hek om de speeltuin heen, dus je hoeft je ook geen zorgen te maken dat de kinderen weglopen :) Als Elise eerder vrij is van werk, haalt ze Tex op van Preschool en anders haal ik hem op om 15.30.

Ik weet niet of het erg interessant is voor jullie om te lezen, maar er wordt mij zovaak gevraagd wat ik nou precies doe op een dag en hoeveel uren ik werk etc. etc. dus bij deze: Dit is het antwoord!!! hihi

Ma 18 augustus.

Ik ben voor het eerst bij de sportschool geweest!!! Wat een hel.... hahaha De sportschool hier is 24/7 geopend, dus ik heb eigenlijk geen excuus om niet heen te gaan. Ik ben dan ook netjes een uurtje heen gegaan. Ze hebben een schema voor me opgesteld en om eerlijk te zijn is dat maar goed ook.. Ik had het zelf nl nooit zo bedacht! hihi De ouders gingen 's avonds op stap, dus ik heb de kinderen onder de douche gezet en ze in bed gestopt om 19.00. Vervolgens had ik het huis heerlijk voor mezelf. Pasta eten, tv kijken, appen met mensen in Nederland. Ik had het prima naar mijn zin!! Ik zou gaan Skypen met Sandra, maar aangezien haar geluid het niet deed, ging dat wat moeilijk..... Uiteindelijk allemaal Tango gedownload en toch nog 1,5 uur met elkaar gepraat! ( tot 1 uur in de nacht) Wat heb ik dat gemist!!!!

Dinsdag

Rustdag!!! Hele dag gewerkt en 's avonds heerlijk niks :)

Woensdag
Het was mijn vrije dag en het was de bedoeling om naar de sportschool te gaan.. niet gelukt :) uitslapen was belangrijker.. hihi Ik ging 's middags met 8 andere au-pairs koffie drinken in een dorp verderop. Het blijft leuk dat we 4 verschillende talen spreken. We hebben 5 Duitsers in de groep ( één was er niet ) een Fin, een Deen en twee Nederlanders. Sommige duitsers zijn net nieuw en ze praten dan ook redelijk vaak Duits met elkaar. Het is zo leuk dat ze geen idee hebben wat ik zeg, als ik met het andere Nederlandse meisje praat, maar dat ik het meeste wel kan verstaan als zij Duits met elkaar praten. Zal ik dan vloeiend Duits spreken als ik terugkom in Nederland? don't think so.. But you never know :) 's avonds had ik afgesproken met een Australisch meisje, Monique. We zijn heerlijk uiteten geweest bij de Thai. Het gaat hier iets anders met drank in een restaurant dan in Nederland. Het is hier heel duur om een vergunning te hebben voor drankverkoop in een restaurant, dus er zijn veel restaurants die geen drank verkopen. In plaats daarvan gaan mensen hier naar de slijterij, kopen ze flessen wijn en dat drinken ze dan tijdens het eten. Dat mag dus wel... Wij hebben een hele fles wijn gehad voor 7 dollar. Zo goedkoop heb ik nog nooit in een restaurant gedronken!!! haha Na het eten zijn we naar een bar gegaan, waar ook andere bekenden waren. Ik had van tevoren gezegd dat ik na 1 drankje naar huis zou gaan, maar dat is natuurlijk niet doorgegaan.. heeeeel wat drankjes later heb ik uiteindelijk om kwart over 12 een taxi gebeld. Erg verstandig, want ik herinner me niet veel meer.... haha Gelukkig hebben we messenger en whatsapp en kon de rest me het wel vertellen. Maar zo goed als ik ben, stond ik de volgende ochtend gewoon weer om 07.00 fris en fruitig op om voor de kinderen te zorgen! Zonder kater!!! :)

Donderdag wilde ik uiteraard vroeg op bed gaan, maar dat is helaas wat mislukt. Wel heb ik heel gezellig met mijn tante geskyped en aangezien wij allebei van kletsen houden heeft ons gesprekje een gezellige anderhalf uur geduurd. Het goede nieuws? Er komen weer pakketjes mijn kant op!! Het slechte nieuws? Ik denk dat ik volgend jaar als een olifant terugkom in Nederland. But.. You only live once!!!!

Vrijdag zijn we gezellig met het hele gezin uiteten geweest bij een ex-collega van mijn hostmum. Ze heeft net een nieuw restaurant geopend en aangezien we niet bij de opening konden zijn, besloot ze om vrijdag heen te gaan. Vonden we natuurlijk niet erg! Eten was heerlijk!! Na het eten ben ik naar mijn Duitse vriendinnetje gegaan, Marie. Vanaf het moment dat we elkaar ontmoet hebben zijn we erg close met elkaar en we spreken elkaar dan ook dagelijks :) Marie haar 'ouders' hebben een jacuzzi in de tuin en daar hebben we heerlijk 1,5 gekletst. Resultaat? Ons jeugdige huidje leek opeens op dat van een 80 jarige! hahaha
Vervolgens naast elkaar op bed beide candy crush gespeeld. Raar? Nee! Dan weet je dat het goed zit met de vriendschap! hahaha

Zaterdag is mijn vrije dag en ook toen heb ik uiteraard weer uitgeslapen!! Ik wilde naar de sportschool, maar dat is 'helaas' bij 1 x gebleven deze week.. Shame on me! hihi. Ik heb mijn beweging wel gehad die dag, want ik ben naar de supermarkt gelopen, om wat snacks op te halen voor de filmavond. 20 minuten heen en 20 minuten terug! Alleen is het helaas geen Delfzijl dat je lekker relaxed langs het damsterdiep loopt, waar alles gewoon vlak is. Nee, het is heuvel op, heuvel af. Mijn ouders gingen (weer) op stap en er bleven twee vriendinnen slapen. Ze begonnen om 4 uur met wijn drinken en uiteraard kreeg ik ook een glas.. Ik heb de kids eten gegeven en ze onder de douche gezet en vervolgens begonnen met wraps en gehaktballetjes te maken. Nederlands recept! hihi. Voordat ze weggingen werd de champagne geopend, dus lucky me! Ook ik kreeg een glas champagne! Ouders weg, kids op bed, tijd voor een vriendinnenavond! 8 meiden kwamen langs en we hebben een gezellige filmavond gehad. Ook hebben we een weekend weg geboekt voor een whale festival in November. De leuke weekenden komen in zicht :)

Zondag

Gezellig dagje Sydney met Marie!
We namen de trein van 12 uur, zodat we beide lekker rustig aan konden doen. Ik ben naar de trein gelopen!! oftewel, weer 25 minuten beweging. Ik heb immers een fitbit, dus ik moet elke dag 14000 stappen maken. Anderhalf uur later waren we in Sydney en zijn we naar Paddy's market gegaan. We hadden het idee dat we in China waren... Overal chinezen!!!!! het was een super gezellige markt, maar wel 100x dezelfde kraampjes. Echt een toeristenmarkt dus en laten wij nou net toeristen zijn! Na een uur besloten om te gaan lunchen en hoe kan het ook anders? We hebben chinees gegeten! haha Maar het was heerlijk én goedkoop. Nog even rondgelopen in het grote winkelcentrum, maar aangezien we allebei geen zin hadden om kleding te passen, waren we daar snel weer weg. Vervolgens zijn we naar Chinatown gegaan, aangezien we nog niet genoeg Chinezen hadden gezien. Heerlijk toetje gehad bij Yoghurtland, zodat we onze trip voort konden zetten naar Darling Harbour. We hadden al 8 km gelopen ( doel van mijn fitbit is 8 km per dag ) dus besloten een tripje te maken in een heel schattig treintje. Ik had het idee dat ik weer een jaar of tien was! haha. De tocht duurde een half uur en we hebben alle mooie delen van Darling Harbour gezien. Helaas waren ze aan het verbouwen, dus op bijna alle foto's zie je het uitzicht plus een hek.. Helaas!!! Om half 6 namen we de trein terug naar Wollongong en daar wachtte mij een fijne verassing. Mijn hostmum had zin in pizza, dus we hebben domino's besteld! jumjum... Aangezien mijn hele dag al vol junkfood was kon dit er ook nog wel bij. Vervolgens de dag afgesloten met een glas champagne! hihi

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 25 Augustus 2014 - 15:01

    Henk Wals:

    Mooi verslag. Probeer dat wel vol te houden, kunnen we je toch een beetje volgen. Laat de sportschool maar zitten, ik wil wel eens een olifantje zien in Delfzijl als je terug bent, hihi. Als ik het zo lees, vermaak je je prima. En vergeet niet veel foto's te maken, kunnen we ook nog een beeld vormen van Australië. Groetjes Henk en Yolanda

  • 25 Augustus 2014 - 17:16

    Carin:

    Mooi alles op een rijtje gezet. Leuk om zo te lezen ook al wist ik al wel wat.
    O ja vanavond eten we gekookte aardappels met spitskool; mis je dat al?

  • 26 Augustus 2014 - 00:28

    Sandra:

    HHAHA tam...je maakt er n dolle boel van.
    En...meer foto's ! :)

  • 26 Augustus 2014 - 00:28

    Sandra:

    HHAHA tam...je maakt er n dolle boel van.
    En...meer foto's ! :)

  • 26 Augustus 2014 - 00:37

    Sandra:

    Oja...kunnen we dat met je eigen fles wijn ook niet in nl invoeren? ;p

  • 27 Augustus 2014 - 15:26

    Annemiek:

    Leuk hoor tam ;)
    Volgensmij heb je meer leuke dingen in de planning dan "werken" hahaha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wollongong

Tamarah

ik werk vanaf April 2014 tot Maart 2015 als Au-Pair in Wollongong (NSW)

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 5861

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 21 Maart 2014

Au-pair in Aussie

Landen bezocht: