week 21 - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Tamarah Koolhof - WaarBenJij.nu week 21 - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Tamarah Koolhof - WaarBenJij.nu

week 21

Blijf op de hoogte en volg Tamarah

01 September 2014 | Australië, Wollongong

Ik houd me toch maar aan mijn woord, dus bij deze schrijf ik ook deze week weer een verslag. Het was een redelijk rustig weekje, dus veel spannends staat er niet in, maar ik deel het toch maar even met jullie!

De tijd gaat snel, heel snel!!! Ik kan niet geloven dat ik hier alweer 21 weken zit! En ik denk dat ik niet de enige ben, aangezien iedereen dacht dat ik na drie weken alweer op Schiphol zou staan. Maar ik heb het tegendeel bewezen, want ik zit hier lekker nog!
De lente is vandaag begonnen!!!!! En we hebben ook meteen mooi weer! love it :)

Maandag 25 Augustus.

Na alle regen die we hebben gehad, hadden we eindelijk weer een heerlijke ochtend met veel zon. Ik ben met de kids naar een park geweest dat uitzicht had aan zee. Kinderen waren aan het spelen en ik was heerlijk aan het genieten van het weer en het uitzicht. Helaas was de middag niet zo mooi, want de regen kwam weer met bakken uit de hemel. En natuurlijk wilde ik net naar de sportschool lopen.... HELAAS! hihi. Aangezien het weer tegen de avond wat beter werd, heb ik voor het eten een poging gedaan om te hardlopen.. poging is het juiste woord, want mijn conditie is zooooo slecht. Maar het viel me niks niet tegen, helemaal niet als je nagaat hoe hoog de heuvels hier zijn!!!! De week toch nog redelijk sportief begonnen :)

Dinsdag 26 augustus.

Uiteraard weer een dag met regen, regen en nog eens regen. Gelukkig had ik de auto, dus kon ik overal met Andie heen :) Tex naar preschool brengen, cupcakes bij de kapper bezorgen en ik moest wat papieren invullen voor de bar. (schiet niet echt op..) Om 10u kwam een vriendje van Andie spelen en we zijn met zijn drieën naar de bibliotheek gegaan. Het was een speciaal peuter programma en ze vonden het echt fantastisch. Omdat het na de bieb nog steeds regende, zijn we naar een indoor speelparkje gegaan. Kids hebben zich nog heerlijk even kunnen uitleven en vervolgens zijn we naar huis gegaan om te lunchen. Om 1u werd Will weer opgehaald en ging Andie op bed. Ik heb weer een poging gedaan voor de sportschool, maar het begon helaas weer te regenen..... 's middags heerlijk niks gedaan en aangezien Elise en ik alleen thuis waren, konden we naar series kijken die we normaal met Daniel niet zien! Vrouwenseries! hihi. Om 20.45 toch besloten om nog naar de sportschool te gaan en ik ben dan ook braaf een uurtje heengeweest. Handig hoor dat ze 24/7 open zijn!!

Woensdag 27 augustus.

Ik was alweer vroeg op, want ik had Elise beloofd om de kinderen naar opa en oma te brengen. Ze had nl een drukke week met taarten bakken, omdat ze een taart voor een trouwerij moest maken. Het is ongeveer een uurtje rijden en ik geniet echt keer op keer van de route. Het landschap is zo prachtig. Het enige nadeel is dat je af en toe een dode kangeroe langs de weg ziet liggen.... Een keer wat anders dan een dode vogel. Ik was rond half 11 weer thuis en had om 11 uur afsproken met Joyce, een Nederlandse Au-pair. We hebben heerlijk gebruncht bij Diggies, uiteraard een hele gezonde brunch! Na de brunch nog even geshopt in het winkelcentrum en gezondigd met een ijsje van de mac. Twee ijsjes voor 60 dollar cent!!!! oftewel ong 40 euro cent? haha
Rond half 6 heb ik de kids weer opgehaald en mochten ze als verassing naar Mac Donalds. Helemaal blij dus!!! Normaal eet ik ook altijd een menu met cola, frietjes en een burger, maar dit keer alleen een wrap met water, wat ook mijn enige avondeten was. Redelijk afzien om zelf geen frietjes te eten en geen beker cola bij de mac te hebben, maar goed het is voor een goed doel! haha kids waren beide uitgeteld, dus een heerlijk relaxte terugreis voor mij met uiteraard de radio aan :) Ik blijf auto rijden toch geweldig vinden, zelfs aan de andere kant van de weg!! hihi. Aangezien ik niet helemaal fit was, ben ik vroeg op bed gegaan in de hoop me de volgende dag beter te voelen.

Donderdag 28 augustus.

Tex was helemaal sneu dat hij dinsdag niet naar de bibliotheek was geweest, dus had ik besloten om dit keer naar een andere te gaan. Deze zat toevallig onder het werk van Dan. Even snel bij papa kijken op kantoor, maar de bibliotheek was toch interessanter! Het was boekenweek en aangezien we redelijk vroeg waren, mochten we deelnemen aan een schoolgroep die allemaal leuke activiteiten deden. En wat denk je? Tex vond de bibliotheek niks aan!! grrr..... Andie vond het gelukkig wel leuk en die heeft dan ook vol blijdschap aan alles meegedaan. Vooral het peuter gedeelte wat een half uur later begon, vond ze geweldig. Rond 11 u was het afgelopen en ik zat al te bedenken wat we dan nog konden doen. Het was eindelijk droog, maar omdat het zoveel geregend had de afgelopen dagen, waren alle parken zeik nat. Ik kon het in de auto wel beslissen! Eenmaal bij de auto aangekomen, werkte de sleutel niet en moest ik dus de sleutel in het slot doen om de auto te ontgrendelen. Er ging nog geen belletje rinkelen. Kids in de stoeltjes, gordels om en gaan. Of toch niet.... Auto wilde niet starten. Fuck! en nu? Vader maar gebeld, aangezien we op de parkeerplaats stonden van zijn werk. Had natuurlijk die dag 100 vergaderingen, dus durfde al haast niet te bellen. Hij naar beneden, om te kijken of hij kon zien wat de oorzaak was. Aangezien we de auto ook niet uit de parkeerstand konden halen, dacht hij dat er wat anders was dan de accu, dus na 25 minuten prutsen was hij er toch wel zat van en moest hij weer naar binnen voor zijn vergaderingen. Ik kreeg de sleutels van zijn auto en kon dus weer richting huis. Aangezien het ongeveer 15 minuten rijden is, hoefde ik niks meer te verzinnen, want het was 12.00 uur. Lunch tijd!! haha. Na het eten voelde ik me ineens weer ellendig en ben ik met een kruik op de bank gaan zitten. Normaal ga ik altijd met Tex mee naar gym, maar dit keer toch maar besloten om het niet te doen. Wat extra paracetamol en na het eten toch, maar gelijk op bed gegaan met een kruik tegen mijn buik. Een kruik helpt altijd ;-)

Vrijdag 29 augustus.

Ik dacht me een stuk beter te voelen, maar na het ontbijt begon mijn maag weer verschrikkelijk 'rondjes te draaien' en kon ik weer aan de paracetamol. Het waren inmiddels haast snoepjes!! Daniel was zijn portemonnee vergeten, dus ik ging met Andie weer naar zijn werk. Dit keer zijn we iets langer gebleven en Andie vond de aandacht geweldig. Vervolgens zijn we naar het winkelcentrum gegaan voor wat boodschappen en groot wit papier om op te verven. Andie heeft nog even gespeeld in het indoor parkje, maar omdat ik me echt niet fit voelde, zijn we niet lang gebleven. Maar dat vond ze niet erg, want ze wist dat ze thuis mocht verven!! Kind blij, ik blij. Nadat ik Andie op bed had gestopt, ben ik zelf maar weer op de bank gaan liggen met een deken en een kruik en daar ben ik de rest van de middag ook niet meer afgekomen. Rond 18u ben ik naar mijn kamer gegaan en daar ben ik ook gebleven. Bah, wat kan je je soms ellendig voelen!!

Zaterdag 30 augustus.

Ik voelde me eindelijk weer beter!! Aangezien ik vrijdag alleen ontbijt had gehad, was ik verbaasd dat ik zaterdagochtend geen honger had. Maar mijn maag deed eindelijk weer normaal, dus ik was eigenlijk ook te bang om er iets in te stoppen. Misschien een appel? Zal dat helpen? Was prima te doen :) rond lunchtijd kwamen dan en de kids thuis met frietjes en ik kon het niet laten om ook een paar te pakken... Tot mijn verbazing pakte Daniel ook brood en ik snapte niet helemaal waarom. Hij pakte twee plakken vers wit brood, spoot ze vol met ketchup en deed er vervolgens patatjes op!! HUH??? hahahaha ik ben gek op patat, maar dat heb ik nog nooit eerder gehad. Nou, vooruit! Toch maar proberen, maar dan wel met 1 plakje brood, want anders heeft dat sporten nog geen zin! En wat denk je? Het was heerlijk!!!! Ik dacht dat ik altijd raar was, om mijn patat in de kroket te dippen, maar dit was ook bijzonder! haha. 's middags had ik afgesproken met 4 andere au-pairs om koffie te gaan drinken in het winkelcentrum. We hebben gezellig bijgekletst en zijn na anderhalf uur weer vertrokken. Aangezien het winkelcentrum naast mijn sportschool zit, had ik voor de zekerheid mijn sportkleren maar aangedaan en wat denk je? Ik zat op zaterdagmiddag om 15u in de sportschool! Mijn schema weer netjes doorlopen en na een uurtje stond ik met een knal rode kop weer buiten! haha missie voltooid!! Aangezien ik vervolgens nog 20 minuten moest lopen en het helaas niet heuvel af, maar heuvel op was, had ik bij thuiskomst nog steeds een rode kop haha. Gelukkig kreeg ik een leuk telefoontje, want Kathrine had de Tickets geboekt voor Tasmanië! 17 t/m 20 oktober zit ik in TASMANIË!!! JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJ!!

Ik had een televisie avondje op de planning staan, aangezien danik wist dat Daniel vroeg op bed zou gaan, maar ik lag er zelf vervolgens om 9u ook! Miss toch nog niet helemaal fit? Ik sliep uiteraard nog niet, maar op bed liggen en whatsappen met iedereen is toch ook wel heel relaxed :)

Zondag 31 augustus.

Ik was al vroeg wakker. Tenminste, 8u vind ik vroeg voor een zondagochtend!! Uiteraard heb ik me nog een keer omgedraaid, maar ik werd vervolgens om kwart over 9 weer wakker. Dan maar wakker blijven! Om kwart voor 10 ben ik eruit gegaan om te ontbijten. Daniel en de kids waren naar het strand, dus ik had het huis voor mij alleen. Het zonnetje scheen, dus ik besloot om een stukje te gaan wandelen. Ipad mee, oordoppen in, zonnebril op! Heerlijk!!! Het is dat ik al wat op de planning had staan voor in de middag, anders had ik uren kunnen lopen. Eenmaal thuis snel wat gegeten en met een helpende hand van Daniel, Elise haar fiets ready gemaakt voor gebruik. Jawel, Ik heb gefietst!! Het is hier echt verschrikkelijk heuvelachtig, dus ik heb nooit echt aan fietsen gedacht, maar zolang je de straat maar uit bent, is het redelijk te doen. Ik had met Marie afgesproken bij North Beach. Dat is ongeveer 5 km van ons huis af. Aangezien het bijna allemaal heuvel af was, ging ik redelijk snel zonder wat te doen! haha easy dacht ik. Nooit bij nagedacht dat ik ook weer terug moest! Ik kwam er ook achter dat het zadel veel te laag zat, dus mijn benen begonnen me redelijk pijn te doen. Ik was dan ook heel blij, toen ik eindelijk bij north beach was. Ik was iets minder blij dat Marie er al was en meteen weer op de fiets sprong ( zij had een moutainbike met versnellingen....) Marie was vanaf Bulli naar Wollongong gefietst. Dat is ongeveer 10 km. Ze vertelde me dat het een prachtige route was, dus ik stelde voor om terug naar haar huis te fietsen! ( ik weet ook niet wat me bezielde ) Het was inderdaad een prachtige route, maar aangezien ik haast niet op de fiets kon fietsen, was het echt een drama. Halverwege stelde ze voor om te wisselen van fiets en dat maakte me een stuk gelukkiger!!! Eenmaal bij haar huis aangekomen hebben we eerst het zadel omhoog gedaan. En of dat een verschil maakte zeg!! Ik kon eindelijk normaal fietsen. We zijn vervolgens naar een strandtentje gegaan, om onszelf te trakteren op een ijsje. Hadden we wel verdiend na 15 km ( 20 voor haar ). Rond half 4 ben ik terug naar huis gefietst, aangezien het hier rond half 6 al donker is. Dus... oordoppen in en gaan! Heb echt genoten van de route langs de stranden, vooral omdat het een heerlijk fietspad is, zonder heuvels!! hihi. Eenmaal bij North Beach aangekomen, besefte ik me dat ik nog 5 km verder moest... Zucht..... Sommige stukken gingen dan ook niet zo makkelijk alsdat ze de heenreis gingen! Maar ik heb het gered en ik kan met trots zeggen dat ik 30 km heb gefietst!!! De dag heerlijk thuis afgesloten met patatjes en een hamburger! jummjumm. En ik kan met trots melden dat de eerste 2,5 er inmiddels alweer af zijn en ik weer onder de 70 kilo zit!! Zomer.... kom maar op!!!!!

Ondanks het sporten en het veeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder snacken moet ik toch zeggen.... IK GENIET NOG STEEDS!! hihi

Tot volgende week!

xxxxxxxxx


  • 01 September 2014 - 17:18

    Carin:

    Mooooooii!!! (Vooral de helm hihihihi)

  • 03 September 2014 - 11:15

    Karin:

    Fijn te lezen dat je het nog zo goed naar de zin heb. Ik vertoef op het moment met 3 vriendinnen op Mallorca. Ook erg leuk! Nick, Albina, Jordy, Melinda en Michiel zijn van morgen in Dusseldorf geland en zijn nu onderweg naar huis. Opgehaald door Harry en opa en oma Nijp. Zal wel weer even aanpassen worden voor de boys na 9 weken vertoeven in totaal andere sferen. Nog heel veel plezier daar!

    Liefs,
    Karin

  • 03 September 2014 - 15:32

    Tamarah:

    mallorca klinkt ook heerlijk Karin!! ik kan niet geloven dat hun 9 weken er alweer opzitten!! aan hun blog te zien hebben ze het super gehad! Geniet van je vakantie!

    liefs tamarah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wollongong

Tamarah

ik werk vanaf April 2014 tot Maart 2015 als Au-Pair in Wollongong (NSW)

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 5842

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 21 Maart 2014

Au-pair in Aussie

Landen bezocht: