how ya goin' ? - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Tamarah Koolhof - WaarBenJij.nu how ya goin' ? - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Tamarah Koolhof - WaarBenJij.nu

how ya goin' ?

Door: Tamarah

Blijf op de hoogte en volg Tamarah

04 Mei 2014 | Australië, Wollongong

Even een teken van leven voor alle familie/vrienden die geen facebook hebben!

Het is inmiddels al twee weken geleden dat ik het 'vertrouwde' Nederland achter me heb gelaten en het mooie Australië mij verwelkomd heeft.

Ik had totaal geen zin in de reis, want toen ik vorig jaar naar de Filipijnen ben geweest, duurde het me allemaal veel te lang en aangezien ik wist dat deze reis nog langer ging duren, was ik niet heel happy!!

Maar.... Eenmaal in het vliegtuig veranderde alles, omdat ik drie stoelen (DRIE STOELEN!!!) voor mezelf had! In plaats van rechtop zitten heb ik dus heerlijk languit gelegen, genietend van mijn drankjes en snackjes, met twee kleedjes, drie kussentjes en heerlijke muziek! En niet alleen de reis van Amsterdam naar Dubai was zalig, want ook op de vlucht van Dubai naar Sydney, had ik drie stoelen voor mezelf! Happy happy happy!

Aangezien ik in totaal 11 uur had geslapen, kwam ik helemaal uitgeslapen aan in Sydney! Het was daar inmiddels 5 uur in de ochtend en het vinden van de koffers ging gelukkig 'easy'! Eenmaal bij de Douane aangekomen, werd ik uiteraard uit de rij gehaald, want waar begon de reis? Juist, AMSTERDAM! haha

Uiteraard konden ze niks vinden en duurde het gelukkig maar een paar minuten voor ik opzoek kon gaan naar het busje, wat me naar mijn hostel zou brengen. Eenmaal aangekomen in het Hostel werd het happy happy happy gevoel een chagrijnig gevoel!

Ik wilde dolgraag douchen etc, maar er was geen kamer voor mij vrij, omdat ik pas om 14.00 uur mijn kamer in mocht. Daar stond ik dan, in de lobby, met mijn koffers. Aangezien ik nog 6 uur moest wachten, besloot ik om mijn hostdad te bellen. Hij was vanaf het begin al niet heel blij met het idee dat ik alleen in een hostel zat, dus hij kwam er meteen aan om mij op te halen! ( happy happy happy again)

In plaats van twee dagen in een hostel te moeten zitten, zat ik om 14.00 heel vrolijk in een korte broek op het strand van Wollongong!

De eerste week was heel relaxed! Ik ben geen dag alleen geweest en kon dus rustig aan alles wennen. Ik was voornamelijk met moeder en de kids op pad en ik vind het tot nu toe echt geweldig. Vrijdag 25 april was een nationale feestdag in Australië, Anzac day! Je kunt het vergelijken met 4 & 5 mei alleen doen zij het zuipen meteen na het herdenken i.p.v. netjes een dag te wachten!

Zondag, 27 april, zijn we met het hele gezin naar Sydney geweest. Ik had het idee dat ik gewoon in Nederland was, want de regen kwam met bakken uit de hemel!!! Verschrikkelijk! haha desondanks heb ik een geweldige dag gehad, want Sydney is echt een prachtige stad en ik ben dan ook zeker van plan om Sydney vaker te bezoeken, aangezien het maar een uurtje rijden is.

Afgelopen maandag had ik een dagje voor mezelf. Kids waren bij de kinderopvang ( was al voor betaald ) en ouders waren beide aan het werk. Ik heb een taxi gebeld en die heeft me naar het winkelcentrum gebracht. Even heerlijk rondneuzen in alle winkels, lekker lunchen en als cadeautje mezelf een pedicure gegeven. Je wordt gemasseerd in de stoel, terwijl een andere vrouw je nagels doet! ( dat wordt waarschijnlijk vaste prik op mijn vrije dag! ) hihi

Dinsdag, woensdag en donderdag lieten me een beetje wennen hoe mijn leventje er de komende maanden uit zal zien. Dinsdagochtend heb ik de jongste alleen en gaan we naar een park om te spelen, daarna lunchen en dan gaat ze op bed. Om 15.00u komt de oudste thuis van de peuterspeelzaal en is moeder inmiddels ook weer thuis. Woensdag en donderdag ben ik eigenlijk altijd vrij, maar als moeder een paar uurtjes weg wil pas ik op de kids. Deze dagen zijn ze allebei thuis.

Vrijdag heb ik voor het eerst alleen gereden en ik vond het echt doodeng!
Het stuur zit aan de andere kant van de auto, de auto's rijden aan de andere kant van de weg en ik ben aldoor in de war met de ruitenwissers en de richtingaanwijzer, want ook die zit uiteraard aan de andere kant.
Maar iedereen leeft nog en ik begin weer wat lol te krijgen in het rijden!

Zaterdag had ik even het gevoel alsof ik weer in Nederland was. Ik droeg twee maillots, een hempje, een shirt met lange mouwen, een jurk met col, een winterjas, een sjaal, twee paar dikke sokken, laarzen EN handschoenen!!! Dan had een concert voor the relay for life. Mensen liepen rondjes op een groot terrein om geld in te zamelen voor het kankerfonds. Het was echt zo koud!!! En in Nederland ga je naar huis, zet je de kachel aan en word je zo weer warm, maar in Australië hebben ze geen verwarmingen! Een klein kacheltje die je hele huis verwarmd en dat is het! Ik kreeg het dus ook niet weer warm!

Vandaag heb ik de colorrun gelopen met Elise en Xentie, het nichtje van de familie. En je raadt het al, ik liep in een drie kwart broek met een t shirt! Wat een verschil en dat nog geen twaalf uur later!!! Het was echt geweldig, want de route was precies naast het strand, dus het uitzicht was geweldig!!!!

Om nog even een korte omschrijving te geven van mijn dagen en mijn familie.

De Hostdad heet Dan en werkt fulltime als een projectmanager ook speelt hij in een band en ik moet zeggen.. Het is echt heerlijk om naar de luisteren!

De moeder heet Elise en ik vind haar echt geweldig!! Ze werkt drie dagen bij een beachclub en op dinsdag en donderdag bezorgt ze ook haar eigengemaakte cupcakes. Ik breng veel tijd met haar door, maar tot nu toe gelukkig nog zonder problemen! En ik verwacht ook niet dat die er gaan komen :)

De oudste heet Tex, hij is 5 jaar oud en gaat twee dagen in de week naar de peuterspeelzaal. Hij eet het liefst de hele dag door haha. Het is echt een heerlijk kind. Hij wil je alles laten zien en gaat graag met iedereen in discussie en dat kan soms nogal lastig zijn, aangezien mijn Engels wel goed is, maar niet perfect!

De jongste heet Andie, ze is 2 jaar oud en een echte knuffelbeer. Andie doet graag wat haar broer ook doet, maar als ze iets niet wil laat ze je dat merken ook. Andie kan al redelijk goed praten, maar we moeten beide nog veel leren! Soms is het dan ook lastig om te snappen waar ze het over heeft! hihi

De eerste twee weken ben ik vlekkeloos doorgekomen en ik heb gelukkig nog geen last van heimwee. Vanaf morgen begint het normale leven hier en werk ik iedere week 30 uur. Nou, werken? Ik let op ze als ze in een park aan het spelen zijn, ik geef ze eten en ik kijk heel veel films met ze. Verschrikkelijk leven! hihi

Ik denk dat ik eerst wel voldoende informatie heb gedeeld! Ik hoop dat jullie het een leuk verhaal vinden en ik zal proberen het een beetje bij te houden! foto's volgen nog, maar mijn laptop doet niet helemaal wat het hoort te doen!!

Een hele dikke kus vanuit het mooie Australië!!!

  • 04 Mei 2014 - 11:00

    Carin:

    Mooi geschreven!!!

  • 04 Mei 2014 - 11:25

    Sylvia:

    He meid. . wat mooi geschreven!! Echt super dat je het zo naar je zin hebt! ! Ik wens je nog veel plezier.. en werkse volgende week ;) liefs xxxx

  • 04 Mei 2014 - 12:24

    Anita:

    Hey Powergirl,
    Fijn om te lezen dat het je goed bevalt. Zwaar leven daar..zo te horen. Ik wil ook wel weer 20 zijn en zo een ervaring willen opdoen. Het is je gegund! Hier ook alles goed. We krijgen ook weer een beetje onze welverdiende rust. Het gaat goed met de oma's en gelukkig ook heel goed met Nick in Brazilië. Hij heeft ook hele leuke positieve verhalen vanuit Brazilië. Ik volg jullie allebei met heel veel plezier. Kus en knuffel en tot een volgend verhaal. Gr Anita

  • 04 Mei 2014 - 12:31

    Marjan:

    Hoi Tamarah,

    Een heel leuk verslag .Maarrrrr geen kachel! Nu maar hopen dat je geen strenge winter krijgt. Gnif.
    Barbaars hoor. Heb je al rare beesten gezien? Daar ben ik benieuwd naar!!
    Graag een foto van een kangoeroe.
    Anders moet ik maar weer naar Emmen.

    Gr Marjan

  • 21 Juli 2014 - 15:16

    Jurgen :

    Hoi Tamara,

    Fijn om te horen dat je het leuk vindt. Wanneer schrijf je er weer wat bij?
    Ik wacht erop. Hier gaat ook alles prima.

    Groetjes jurgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wollongong

Tamarah

ik werk vanaf April 2014 tot Maart 2015 als Au-Pair in Wollongong (NSW)

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 5839

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 21 Maart 2014

Au-pair in Aussie

Landen bezocht: