week 22 - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Tamarah Koolhof - WaarBenJij.nu week 22 - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Tamarah Koolhof - WaarBenJij.nu

week 22

Blijf op de hoogte en volg Tamarah

16 September 2014 | Australië, Wollongong

Ik weet het, ik ben een week te laat, maar ik had het suuuuuuper druk!

Maandag 1 september:

De kinderen waren aldoor heel enthousiast als ze hoorden dat ik weer met de trein naar Sydney was geweest, dus ik besloot om naar het strand te gaan, in Bulli, zodat ze ook een keer in de trein konden zitten. Tex was al eerder in de trein geweest, maar voor Andie was het de eerste keer. En ze waren toch enthousiast!!!! Ik schrok nogal van de prijs, want ik betaalde voor Tex dezelfde prijs als voor mezelf.. beetje raar, toch? Maar het was echt heerlijk om zulke blije koppies te zien. Het was een reis van 15 minuten, maar aangezien ze zo uitbundig aan het schreeuwen waren, leek het wel een eeuwigheid te duren!!!! Maar... ik mocht niet klagen, want de kids waren happy! haha. Marie, een vriendin van mij, woont in Bulli, dus ze nam haar jongste ook mee, zodat ze samen konden spelen op het strand. Het weer was echt heerlijk en de lente was dan ook echt begonnen. Nanja ( andere vriendin ) kwam er later ook nog bij, dus kids bij elkaar en de meiden bij elkaar! ideaal! Marie ging eerder naar huis, omdat haar jongste op bed moest en Nanja en ik besloten te blijven, want ik zou de trein van 1 uur terug nemen. Het water kwam al iets omhoog, dus we besloten zo'n 5 meter verder het strand op te gaan zitten. We hadden dat nog geen 5 minuten geleden gedaan en ineens kwam het water omhoog!!!!!!!!!!! Nanja greep naar onze tassen en ik deed een poging de handdoeken te redden, maar voor de meeste spullen was het helaas te laat. ALLES WAS NAT!!! Daar stond ik dan, met een buggy, twee kletsnatte kids, schoenen die doorweekt waren en een treinkaartje. Nadat Nanja en ik bijgekomen waren van het lachen, was ze zo lief om ons naar huis te brengen met de auto, want het was echt geen doen, om zo terug te gaan in de trein. WAT EEN GRAP!!!! Daar ging het relaxte strand ochtendje...... Eenmaal thuis aangekomen alles maar in de zon gelegd en kids droge kleren aangedaan. 's middags is Andie op bed gegaan en ben ik gaan fietsen met Tex. Geloof me, dat is nog niet zo makkelijk met al die heuvels hier!!!! hihi 's avonds ben ik weer braaf naar de sportschool gegaan. 20 minuten lopend berg af en 20 minuten lopend berg op + het schema van de sportschool. Ooit, kom ik er wel! ooit... hahaha

Dinsdag 2 september.

Het was weer een normale dinsdag. 7u opstaan, kids ontbijt geven, kids aankleden, zelf ontbijten, zelf aankleden en vervolgens Tex naar preschool brengen. Aangezien Andie volgend jaar naar dezelfde preschool gaat, speelt ze nu af en toe een half uurtje mee. Na preschool hebben we de cupcakes afgeleverd bij de kapper en zijn we doorgereden naar de bieb. Andie loves it!! Aangezien we redelijk op tijd waren, heb ik haar meegenomen naar Mac donalds. Ik een kopje koffie en Andie een softijsje! Zo jammer, dat ze hem nooit helemaal op kan eten....... Na de bieb wilde ze graag naar het winkelcentrum. Het is tenslotte een meisje. Ik had gehoord dat ze daar ook een indoorpark hebben, dus ik vond het een goed idee, want dan kon ze daar nog even uitrazen. Onderweg kwamen we will ( haar vriendje ) tegen met zijn moeder en konden ze dus mooi samen spelen! Nog beter :) Rond half 12 reden we weer terug naar huis en tegen de tijd dat we thuis waren, was het ook al lunch tijd. Na Andie's dutje moesten we Tex weer ophalen en toen zat de werkdag er alweer op. Voor het eten nog weer naar de sportschool geweest en daarna uitgeteld op bed!!

Woensdag 3 september.

Mijn vrije dag, dus meestal is dat een redelijk luie dag. Ik ben rond 10 uur opgestaan en rond 11 uur naar het centrum gegaan. Ik moest wat dingen omruilen, omdat ze stuk, te klein of te groot waren. Yes, het kan allemaal. Ook moest ik mijn working with children check aanvragen, omdat de Agency zat te dreigen dat ik anders had land uit kon worden gestuurd. Toch raar dat alle andere au-pairs, die niet via een bureau zijn binnen gekomen dat niet hoeven te doen. Kostte me weer 80 dollar!! Maar goed, aangezien ze mijn host ouders al hadden gebeld, toch maar gedaan. 's middags ging ik lunchen met Angelique. Normaal is lunchen niet zo bijzonder, maar het was toch wel super leuk om en Nederlands te kunnen praten en over onze eigen 'thuis' omgeving te kunnen praten! Ze komt namelijk uit Farmsum!!!!! Hoe toevallig is het, dat je aan de andere kant van de wereld, weer in dezelfde stad woont! Na een gezellige lunch, wist ik dat mijn pakketjes op het postkantoor lagen, dus dat maakte me alleen nog maar vrolijker! Twee pakketen vol met Nederlandse dingen!! JUMMIEEEEEEE!!!! Wat heb ik toch ook een lieve tantes!!! 's avonds maar weer naar de sportschool geweest en daarna was het tijd om de verjaardag van Jennifer te vieren ( duitse au-pair). We hebben gezellig drankjes gedronken in een bar in Thirroul, een paar dorpjes verderop. Tegen de tijd dat we thuis waren, was het alweer 23.00 en dus bed tijd!!!

Donderdag 4 september:

Ik had de beide kids weer en het weer was niet zo geweldig, dus ik besloot om te mee te nemen naar het zwembad. Het is een 'verwarmd' zwembad, maar het water is echt steenkoud!!!! De kids vinden het altijd geweldig om er heen te gaan en dat is maar goed ook, want ik vind het na een half uur meestal genoeg geweest! Maar ik heb me netjes gedragen en heb dan ook bijna 2 uur in het koude water gestaan. Gestaan? Ja, gestaan. Andie vindt het geweldig om van de kant, in het water te springen, maar omdat ze nog niet kan zwemmen, moet ik haar aldoor bij me in te buurt houden. Op den duur stond ik maar wat dom heen en weer te springen, want het was echt vies koud.... Gelukkig hebben ze heerlijke warm water in de douche, dus daar hebben we dan ook maar gebruik van gemaakt. Eenmaal thuis moesten we verjaardagskaartjes maken voor opa en ome Paul. Andie had er niet zoveel zin in, dus die heeft ook niks gemaakt, maar Tex ging er helemaal voor en had dan ook twee prachtige kaartjes gemaakt. De kids waren beide kapot en dus (helaas voor mij, hihi) was het tijd voor een middagdutje. Tegen de tijd dat ze wakker werden, was moeder alweer thuis en was het voor mij weer tijd om naar de sportschool te gaan. Wat ben ik toch trots op mezelf!! 4 x achter elkaar!! haha 's avonds nog even gezellig geskyped met mijn lieve tante en toen zat de dag er alweer op! HAPPY DAYS:D:D

Vrijdag 5 september

Nadat Andie en ik Tex naar preschool hadden gebracht, hadden we afgesproken met Nanja, leandro en Stella. Aangezien het weer heel slecht was, zijn we naar een indoorpark gegaan. Ik en Nanja konden gezellig kletsen en de kids konden heerlijk samen spelen. Aangezien Stella dinsdag jarig was, mocht ze van mij iets lekkers uitzoeken. Ze wilde graag een ijsje van de Mac. PRIMA!! die zijn hier nl 30 dollar cent per stuk! haha. Na hun ijsje hebben ze nog even gespeeld in de speeltuin die bij de mac donalds zit, zodat ze heerlijk uitgeput waren als we naar huis gingen! hahaha wat zijn we ook goede nanny's. Na de mac hebben we nog wat boodschappen gedaan en daarna was het tijd om naar huis te gaan. En wat kunnen kinderen dan huilen. Ik weet niet of ze verdrietig waren om afscheid te moeten nemen van elkaar of dat ze realiseerden dat ze bijna op bed gingen. Hoe dan ook... Het was 1 groot feest!! In mijn pakket zat Honig tomatengroentesoep, dus dat heb ik samen met Andie gemaakt. En ze vond het toch heerlijk! Ik baalde er enorm van, want ik had gehoopt dat ik er nog wel 4 x van kon eten. Na het middagdutje was het weer tijd om Tex op te halen. Ik had verwacht op tijd vrij te zijn, maar Daniel belde mij op om te vragen of hij nog een biertje kon drinken met een vriend. Ach, het is vrijdag! Doe maar, ik ga vanavond toch op stap! haha. Aangezien beide ouders nu niet thuis waren en ik geen zin had om te koken, besloot ik ze mijn soep te geven. En helaas, ook Tex vond het heerlijk! Ik had nog 1 mini bakje over voor mezelf. Elise kwam om 18.00 thuis en ik was al bezig om me om te kleden, want ik werd om 19.00 opgehaald. Elise (duitse au-pair) gaf een afscheidsfeestje, dus we zijn met zijn allen uiteten geweest. Echt ideaal de restaurantjes hier!! Een drankvergunning is erg duur, dus in plaats van drank bestellen, neem je je eigen drank mee en dat mag je dan opdrinken in het restaurant! Hele fles wijn voor mij alleen! jummie..... Na het eten zijn we richting een club gelopen en geloof het of niet... Ik mocht niet naar binnen!!!! Ze dachten dat ik te bezopen was. Geloof het of niet, maar ik ben juist altijd degene die iedereen naar binnen krijgt en vervolgens veilig naar huis brengt!! Ik wist niet wat me overkwam!!! Ik moest een half uur later maar terugkomen. Ik was echt woest en om 'af te koelen' besloten we maar een ijsje te kopen. Na twintig minuten zijn we teruggegaan en zegt die vent ook nog doodleuk dat ik er ineens een stuk beter uitzag. De meiden waren gelukkig slim genoeg om me mee naar binnen te sleuren, want ik had dingen willen doen, waardoor ik nooit meer naar binnen mocht. Maar goed, is niet gebeurd, dus is verleden tijd:D Na een gezellige avond, was ik om 2 uur thuis. Nog even gezellig gefacetimed :) en om half 4 was het dan toch echt tijd om te gaan slapen. HAPPY DAYS!!!

Zaterdag 6 september

Ik was om half 12 'alweer' uit bed, want ik had beloofd om een appeltaart te maken en aangezien ik om half drie weg moest had ik niet heel veel tijd. Ik werd zonder kater wakker, dus dat bewees maar weer dat ik niet bezopen was! very good:D Niet alle ingrediënten waren in huis, dus ik had het deeg klaar en de appels geschild en de rest moest ik zondag morgen maar doen. Om half drie ging ik weg, omdat ik moest oppassen bij een vriendin van Elise. Ze heeft twee enorm schattige meisjes, Starrsi en Ari. Ari en Tex zijn verloofd, want Ari heeft Tex ten huwelijk gevraagd!! zo schattig hahahah. Het was mooi weer, dus we zijn naar een park gegaan en hebben daar heerlijk gespeeld. Rond half 5 zijn we naar huis gegaan, omdat het bijna etenstijd was. Na het eten was het tijd voor een film en wat wilden ze zien? BARBIE!!! Echt fantastisch, want dat kijkt Tex natuurlijk niet en dat hebben Joost en Mees helaas ook nooit echt leuk gevonden. Maar het kon nu eindelijk! Ik heb Barbie weer gezien! haha. De ouders kwamen om 23.00 thuis, dus tegen de tijd dat ik thuis was, was het ook al tijd om op bed te gaan.

Zondag 7 september.

Het was VADERDAG!!! Ja, echt waar! rare Aussies!! Iedereen was al vroeg op om Daniel ontbijt te maken en cadeautjes te geven, maar aangezien het zondag was, had ik toch maar besloten om wat langer te blijven liggen.. hihi Ik was om 9u, omdat ik verder moest met mijn appeltaart. Om 11u zaten we in de auto naar Daniel zijn ouders, om daar vaderdag plus twee verjaardagen te vieren. Daniel was genomineerd voor the ice bucket challenge en omdat het voor een speciaal optreden was, moest hij het wel doen. In plaats van 1 emmer heeft hij alleen vier emmers over zich heen gehad, want vrouw + kids + neefje wilden het allemaal doen. Het was echt hilarisch om te zien!! Messy ( grootmoeder) had een heerlijke lunch gemaakt! Het smaakte echt geweldig. Als toetje kregen we mijn zelfgemaakte appeltaart. Na het eten hebben we nog even met zijn alleen buiten gepraat/gevoetbald en om 4u was het tijd om weer naar huis te gaan. En toen gebeurde er iets bijzonders... Ik besloot om naar de sportschool te gaan!! En dat op een zondag!! haha na de sportschool heb ik nog even met mijn ouders gefacetimed en toen zat week 22 er alweer op!

ENJOY

xxxxxx

  • 16 September 2014 - 20:23

    Henk Wals:

    Mooi verhaal Tamarah. Leuk te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wollongong

Tamarah

ik werk vanaf April 2014 tot Maart 2015 als Au-Pair in Wollongong (NSW)

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 5840

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 21 Maart 2014

Au-pair in Aussie

Landen bezocht: