i am still alive - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Tamarah Koolhof - WaarBenJij.nu i am still alive - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Tamarah Koolhof - WaarBenJij.nu

i am still alive

Blijf op de hoogte en volg Tamarah

20 Augustus 2014 | Australië, Wollongong

Oké, ik weet het.. Het heeft iets te lang geduurd, voordat ik weer wat gepost heb. But the good news is: I am still alive!!! And i'm having the time of my life!!!!!!

Ik zit hier inmiddels al vier maanden, vier maanden!!! Wie had dat gedacht? Ik in ieder geval niet. Het gaat me eerlijk gezegd redelijk makkelijk af, want ik heb nog maar een paar keer last van heimwee gehad. De lieve berichtjes die ik op die momenten ontvang doen me goed, heel goed!!

Ik heb een paar foto's op mijn site gezet, dus voor de mensen die geen facebook hebben, jullie kunnen eindelijk een beetje meegenieten. Facebook is nou eenmaal veel makkelijker dan een blog schrijven!!

Dus, wat heb ik gedaan de afgelopen maanden? Eigenlijk nog niet zoveel bijzonders. Ik ben veel weekenden in Sydney geweest en dat kan ik ook zien op mijn bankrekening. Wat is het hier verschrikkelijk duur om op stap te gaan zeg!!! En ook 'gewoon' een fles drank kopen bij een slijterij is echt zo duur! Ze hebben hier een hele hoge tax op de dranken. Het is heel goed, omdat je je niet snel klem kan zuipen, maar voor degene die gewoon af en toe wat wil drinken is het niet heel fijn. Gelukkig ben ik gek op wijn en hebben ze dat in verschillende prijzen :)

Ik heb inmiddels al van vier andere au-pairs afscheid moeten nemen. Heel gek eigenlijk, aangezien je zoveel tijd met elkaar doorbrengt en dan ineens vertrekt diegene om te gaan reizen of om terug te keren naar huis. Dat laatste is voor mij gelukkig nog niet aan de orde.

We gaan hier weer de goede kant op qua seizoen. Het is hier op dit moment winter en ook in Australië kan het koud worden!! Wat ben ik toch blij met onze verwarmingen in Nederland. Maar de lente is in aantocht, dus ik ben tevreden! Vanaf nu kan het alleen maar beter worden.

Ik geniet van Australië! De mensen, het eten, het stappen, alles!!! Ik heb een trial gehad in een bar, Dagwood. En ik heb de papieren meegekregen om betaald te worden, dus ik kan eindelijk wat extra geld bij verdienen. En dat is hier ook wel nodig!!

Een paar weken geleden ben ik bij de musical, de Lion King geweest. Wat een geweldige musical is dat zeg!!! De man die naast ons zat was het daar niet helemaal mee eens, want die heeft de halve show lopen snurken! Wat was ik pissig zeg! Ik betaal geen 150 dollar om naar iemands gesnurk te luisteren. De tweede helft vond hij blijkbaar interessanter, want godzijdank heeft hij toen 'gewoon' naar de musical gekeken.

Ik heb me inmiddels ook ingeschreven bij een sportschool, want zoals ik al zei... ik geniet!! haha dat is niet alleen te zien op mijn bankrekening, maar ook op de weegschaal...... maar, ik geniet!!!! heb ik al gezegd dat ik hier echt geniet? hahaha

De kaartjes die ik van iedereen ontvang zijn echt zo lief. Dan besef je ineens hoe goed je het eigenlijk had in Nederland. Ik hoop de komende maanden wat meer te gaan zien van Australië en ik zal proberen om mijn blog iets beter bij te houden.

Er staan leuke dingen op de planning, dus waarschijnlijk heb ik dan ook wat meer te vertellen! Een weekend weg met de familie, mijn verjaardag, twee andere au-pairs hun verjaardag en een lang weekend weg om het leven van mijn moeder te vieren, aangezien het 20 oktober alweer tien jaar geleden is, dat ze is overleden. Ik hoop dat ze trots op me zal zijn :)

Sorry, voor het redelijk saaie verhaal, maar ik beloof dat het beter zal worden!! hihi

Dikke kus vanuit Australië.


  • 20 Augustus 2014 - 08:32

    Henk Wals:

    Mooi dat je het naar je zin hebt. Blijven genieten. Als ik het zo lees, is het maar goed dar de drank aan de dure kant is. Anders slaat de weegschaal over 8 maanden door. Kom je nog ergens anders als in Sydney? Wat heb je allemaal gezien, en wat ga je nog doen? Veel plezier nog.

  • 20 Augustus 2014 - 09:37

    Tamarah:

    Ik ben helaas nog niet ergens anders geweest! Maar canberra en melbourne staan op de planning, dus er wordt verandering ingebracht!!

  • 20 Augustus 2014 - 09:46

    Esther:

    Trots.....welke moeder zou niet trots zijn op zo'n meid ! Blijf genieten daar en af en toe heimwee dan realiseer je je dat aan de andere kant van de wereld mensen op je wachten x

  • 20 Augustus 2014 - 12:14

    Maffie:

    Mooi... blijven genieten! En af en toe nog es stiekem met n koffer op de luchthaven staan om huiswaarts te keren. Ik blijf het n heerlijke zet vinden! Gewoon effe melden dat Suus en ik ergens einde oktober in Melbourne te vinden zijn... Mocht je toevallig in de buurt zijn...

  • 20 Augustus 2014 - 12:14

    Maffie:

    Mooi... blijven genieten! En af en toe nog es stiekem met n koffer op de luchthaven staan om huiswaarts te keren. Ik blijf het n heerlijke zet vinden! Gewoon effe melden dat Suus en ik ergens einde oktober in Melbourne te vinden zijn... Mocht je toevallig in de buurt zijn...

  • 20 Augustus 2014 - 13:37

    Tamarah:

    Blijf zeker genieten!! Ik ben het weekend van 19 oktober in Melbourne!! Zou leuk zijn als jullie er dan ook zijn! Wat een geweldige actie hea!! Haha kreeg zoveel reacties!!

  • 20 Augustus 2014 - 15:50

    Maffie:

    Ai, slechte timing. Ik kom de 19de wel aan, en ga er een week in Monash Uni werken. Suus komt dan de 24ste naar Melbourne waarop we t weekend in Melbourne blijven. De week erop plannen we Tasmanie te verkenne, afhankelijk van het weer. Anders misschien ergens aan de East-coast. Tickets zijn net geboekt.... Jammer!

  • 20 Augustus 2014 - 18:54

    Anita:

    Mooi, fijn dat t goed met je gaat. Blijven genieten! Voordat je t weet is het jaar voorbij.

  • 24 Augustus 2014 - 12:37

    Karin:

    Lieve Tamarah,
    Leuk om even van je te horen! Gelukkig gaat het goed met je en heb je het prima naar de zin. Bij jou is de lente in aantocht, maar hier de herfst! De laatste 2 weken veel regen gehad, gelukkig ga ik nog een weekje naar de zon (Mallorca). Ik lees dat je naast je taak van aupair ook veel leuke dingen doet, mooi en vooral blijven genieten! De Koolhof kids zijn wel reislustig. Mooie ervaring voor jullie allemaal. Nick en Jordy komen 3 september, na 9 weken rondreizen door Vietnam, Cambodja, Laos en Thailand, weer thuis. Nog heel veel plezier in het verre Australië.

    Veel liefs,
    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wollongong

Tamarah

ik werk vanaf April 2014 tot Maart 2015 als Au-Pair in Wollongong (NSW)

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 5850

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 21 Maart 2014

Au-pair in Aussie

Landen bezocht: